D8. hotel wissel, uit eten met de vader van Perry

3 september 2023 - Paralia Panteleimonos, Griekenland

Op tijd op want we moeten vandaag uitchecken. Nog een laatste zonsopgang en ontbijtje in het Alkyonis.

IMG_8885IMG_8888

IMG_8899

Na uitchecken en afrekenen in het Alkyonis en meteen naar hotel Evdion gereden. We treffen dezelfde receptioniste als de vorige keer en vernemen dat we om 13:00 al van onze kamer gebruik kunnen maken. De koffers mogen we ook achterlaten. Om de tijd te doden dien we een koffie en ijs bij een lokale uitbater, de Akrathos beach bar.

IMG_8906

IMG_8918

Ik heb een snorkel setje gekocht. Het gebruik was wel even wennen, maar ik had het vrij snel door en vanaf dat moment was het erg leuk om te doen. Ik zag een heremietkreeft die onderweg was, allerlei visjes, een blauwe kwal met een school hele kleine visjes als begeleiding en zelfs een krab. Die groef zich snel in toen ik boven hem bleef hangen. Na al het zwemmen, zonnen en snorkelen is het weer tijd om naar het hotel te gaan.

IMG_8932

We gaan ons opfrissen voor het avondprogramma, een etentje met Eva, Perry en vader Kostas in Palaios Panteleimonas. Ook deze keer gaan we eten bij restaurant Agnanti. Beate en ik zijn er iets eerder, maar het is het geen straf om bij de ingang van het dorp even te wachten. Het weer is goed, het uitzicht is prachtig en er is live muziek van een oud baasje met een banjo. Ook staat er een boertje uit Rapsani uit de laadklep van zijn pickup lokale producten te verkopen. Ik koop een flinke tros witte druiven, ze zijn heerlijk. Het eten is uitgebreid en heerlijk, de gesprekken  zijn goed.

IMG_8938

IMG_8941

We spreken nog af om elkaar donderdag weer te treffen, dat is de dag dat wij naar ons volgend hotel vertrekken en Kostas jarig is.