D9. Neoi Poroi het weer slaat om

4 september 2023 - Platamón, Griekenland

Als we de gordijnen optrekken zie ik witte schuimkoppen op zee. Het is bewolkt en waait hard. Het Nederlandse weer heeft ons met een week vertraging ingehaald. Maar eerst ontbijten, er is weer ruime keuze uit een zoet en hartig aanbod.

IMG_8989

Na het ontbijt gaan we toch maar naar buiten. Op een verdwaalde regendruppel is het nog droog, en het is niet heel koud. Aan het strand is het goed uitwaaien. De strand uitbaters die al wakker zijn halen hun strandspullen binnen voordat ze wegspoelen.

IMG_8976IMG_8985

IMG_8973

Als het harder begint te regenen gaan we terug naar ons hotel, want zonder regenkleding is het niet meer te doen. Met een iets betere uitrusting gaan we weer op pad. Eerst met de auto naar Platamon, waar we volgens de receptioniste het postkantoor kunnen vinden. We hebben namelijk een paar kaartjes die nog op de bus moeten.

IMG_9002

Een paar deuren verder zit een klein zaakje waar we een koffie met gebak nuttigen.

IMG_9004IMG_9003

IMG_9006

We wandelen verder tot aan het station van Platamon, dat nu niet meer in gebruik is. In één van de boven ruimtes heeft brand gewoed. een andere ruimte was nog in gebruik als overnachting. Bij het loket lag nog een hele berg administratie, waaruit bleek dat het station in 1997 in elk geval nog in bedrijf was.

IMG_9046

IMG_9052IMG_9051IMG_9036

Vervolgens gaan we weer richting de auto, want het blijft regenachtig. Op de hotelkamer doen we een siësta, ik wordt pas wakker tegen het einde van de dag. Hier vlak bij zitten restaurantjes dus we gaan te voet de deur uit. We eten bij Athos, de chef is aardig, maar vergeet wel een gerechtje. Achteraf komt het prima uit want dat wat we wel krijgen is meer dan genoeg. Van het huis krijgen we nog een heerlijk kersenlikeurtje.