D0. Vertrek naar Griekenland

26 augustus 2023 - Lárisa, Griekenland

Vroeg opstaan, ook Tim want die brengt ons naar Schiphol. Op Schiphol eerst inchecken, bagage afgeven en security check, dan door naar de gate waar het vliegtuig zal vertrekken. Voel een lichte spanning maar het is te doen. Nog een brunch met koffie gedaan en toen wachten om aan boord te gaan. Dat duurde iets langer dan gepland, maar uiteindelijk was het dan zover. Voelde tijdens het opstijgen toch weer wat ongemakkelijke spanning maar ik wist het goed weg te redeneren. De druk, of is het onderdruk op de oren is wel een dingetje. Kort na vertrek zag ik nog stadion Galgenwaard door het open wolkendek. Het wolkenlandschap was prachtig. Gaandeweg konden we steeds meer van het landschap zien. Het werd een uitdaging om grote geografische objecten te plaatsen. Met Google maps erbij lukte dat af en toe best aardig. De landing is ook weer een beetje spannend, maar verloopt vlekkeloos. Als we uitstappen voelen we de hitte van het Griekse vasteland. Nadat we de bagage hadden opgehaald nog even een koffie met gebak gedaan. Vervolgens bij Hertz een auto geregeld. Buiten zien we bliksemschichten boven de bergketen. Zodra we in de auto zitten begint het ook al te spetteren. Het eerste stuk snelweg door en voorbij Thessaloniki stortregent het. Na 1,5 uur zijn we in Larisa, we hebben nog maar net de auto geparkeerd of Perry en Eva zijn er al. We zijn eerst naar hun appartement. We besluiten om deze eerste nacht  in een hotel om de hoek te overnachten. Beate en Eva gaan het regelen. Als ze terug zijn en gaan we de stad in om wat te eten. Het wordt Ten Doors, een wat hippere tent in de stad waar je heerlijk kunt eten en drinken. Om uit te buiken doen we nog een wandeling door de stad. Uiteindelijk is het na 1u en gaan we naar ons hotel om te slapen.